Spoffin lanceert nieuw programma voor bedrijven: ‘Hier gaat iedereen van genieten’

Joli Vyann (GB) speelt een feel good voorstelling over de kwetsbaarheid van menselijke relaties op het terrein van Zon en Schild. Foto: James Williams

Spoffin lanceert nieuw programma voor bedrijven: ‘Hier gaat iedereen van genieten’

 21-08-2016 ‘We organiseren jaarlijks zo’n 200 ontmoetingen, maar met cultuur doen we nog niet zo veel. Dus wij zijn heel blij met Spoffin op Locatie, het is echt iets bijzonders,’ zegt Adith van Vuuren van Matchpoint. Spoffin op Locatie is één van de onderdelen van het nieuwe programma voor bedrijven van het Amersfoortse festival voor professioneel straat- en locatietheater. ‘Persoonlijk vind ik Spoffin een geweldig festival met enorm veel verrassende acts, van klein en ontroerend tot groots en lachwekkend. Des te leuker dat mensen die niet in staat zijn zelfstandig naar het festival te komen, hier nu ook van kunnen genieten.’

Dit jaar programmeert Spoffin in samenwerking met Matchpoint en het bedrijfsleven een voorstelling op het terrein van Zon en Schild. Een aantal bedrijven heeft zich hier al als partner voor aangemeld. Van Vuuren: ‘Matchpoint koppelt bedrijven aan het maatschappelijk veld. Bedrijven kiezen via ons voor samen doen, voor mensen ontmoeten die ze normaal gesproken niet tegenkomen in plaats van sponsoring en geld geven. Daar past Spoffin op Locatie perfect bij. Hier koppelen we als intermediair graag bedrijven aan die maatschappelijk betrokken willen ondernemen en op deze manier iets willen doen voor kwetsbare bewoners van Amersfoort. Ik weet zeker dat iedereen hier enorm van gaat genieten.’ Uitwisseling en workshops Naast Spoffin op Locatie is er ook Spoffin Uitwisseling, waar VBC notarissen inmiddels voor heeft gekozen: het bijwonen van een repetitie van Spoffin-artiesten, gevolgd door een inhoudelijke workshop waarin deelnemers hetgeen zij tijdens die repetitie hebben gezien en ervaren, vertalen naar hun dagelijkse werk, onder begeleiding van ervaren trainer Marcoen Hopstaken uit Amersfoort. ‘De artiesten die Spoffin naar Amersfoort haalt, hebben kwaliteiten waar het bedrijfsleven ook iets aan heeft. We organiseren daarom op verschillende manieren ontmoetingen tussen bedrijven, organisaties en kunstenaars,’ zegt Maaike Boersma, zakelijk leider van Spoffin. ‘Kunstenaars weten - vaak met minimale middelen - topvoorstellingen neer te zetten die ons als publiek nieuwe dingen laten zien en die aanzetten tot andere manieren van nadenken. Bedrijven en organisaties kunnen daar hun voordeel mee doen.’ Thematische toer en inhoudelijke bijdrage Boersma: ’Met ons nieuwe bedrijvenprogramma gaat het echt om samenwerking. Klassieke sponsoring is voor veel bedrijven niet erg interessant, omdat het geen inhoudelijke bijdrage levert aan het bedrijf. Geld vanuit het bedrijfsleven is wel nodig voor een gezonde mix aan inkomsten, zodat je als festival niet alleen afhankelijk bent van subsidies en het publiek. Wij hebben daarom samen met een aantal Amersfoortse ondernemers gezocht naar nieuwe vormen van zaken doen. Wat kunnen wij bedrijven bieden en hoe kunnen we elkaar versterken.’ Bedrijven en organisaties kunnen verder ook tekenen voor de Spoffin Experience: een thematische toer voor klanten en medewerkers langs een aantal voorstellingen, met inhoudelijke toelichting door een gids. En tijdens de Spoffin Amuses in theater Flint, de feestelijke openingsavond van het festival, is er de Spoffin Ontmoeting, een verrassende kennismaking tussen artiesten en bedrijven. Meer informatie over het bedrijvenprogramma van festival Spoffin is te vinden op de website.

 Informatie bedrijvenprogramma
 Festival Spoffin

Spoffin lanceert nieuw programma voor bedrijven: ‘Hier gaat iedereen van genieten’

Joli Vyann (GB) speelt een feel good voorstelling over de kwetsbaarheid van menselijke relaties op het terrein van Zon en Schild. Foto: James Williams

Spoffin lanceert nieuw programma voor bedrijven: ‘Hier gaat iedereen van genieten’

 21-08-2016 ‘We organiseren jaarlijks zo’n 200 ontmoetingen, maar met cultuur doen we nog niet zo veel. Dus wij zijn heel blij met Spoffin op Locatie, het is echt iets bijzonders,’ zegt Adith van Vuuren van Matchpoint. Spoffin op Locatie is één van de onderdelen van het nieuwe programma voor bedrijven van het Amersfoortse festival voor professioneel straat- en locatietheater. ‘Persoonlijk vind ik Spoffin een geweldig festival met enorm veel verrassende acts, van klein en ontroerend tot groots en lachwekkend. Des te leuker dat mensen die niet in staat zijn zelfstandig naar het festival te komen, hier nu ook van kunnen genieten.’

Dit jaar programmeert Spoffin in samenwerking met Matchpoint en het bedrijfsleven een voorstelling op het terrein van Zon en Schild. Een aantal bedrijven heeft zich hier al als partner voor aangemeld. Van Vuuren: ‘Matchpoint koppelt bedrijven aan het maatschappelijk veld. Bedrijven kiezen via ons voor samen doen, voor mensen ontmoeten die ze normaal gesproken niet tegenkomen in plaats van sponsoring en geld geven. Daar past Spoffin op Locatie perfect bij. Hier koppelen we als intermediair graag bedrijven aan die maatschappelijk betrokken willen ondernemen en op deze manier iets willen doen voor kwetsbare bewoners van Amersfoort. Ik weet zeker dat iedereen hier enorm van gaat genieten.’ Uitwisseling en workshops Naast Spoffin op Locatie is er ook Spoffin Uitwisseling, waar VBC notarissen inmiddels voor heeft gekozen: het bijwonen van een repetitie van Spoffin-artiesten, gevolgd door een inhoudelijke workshop waarin deelnemers hetgeen zij tijdens die repetitie hebben gezien en ervaren, vertalen naar hun dagelijkse werk, onder begeleiding van ervaren trainer Marcoen Hopstaken uit Amersfoort. ‘De artiesten die Spoffin naar Amersfoort haalt, hebben kwaliteiten waar het bedrijfsleven ook iets aan heeft. We organiseren daarom op verschillende manieren ontmoetingen tussen bedrijven, organisaties en kunstenaars,’ zegt Maaike Boersma, zakelijk leider van Spoffin. ‘Kunstenaars weten - vaak met minimale middelen - topvoorstellingen neer te zetten die ons als publiek nieuwe dingen laten zien en die aanzetten tot andere manieren van nadenken. Bedrijven en organisaties kunnen daar hun voordeel mee doen.’ Thematische toer en inhoudelijke bijdrage Boersma: ’Met ons nieuwe bedrijvenprogramma gaat het echt om samenwerking. Klassieke sponsoring is voor veel bedrijven niet erg interessant, omdat het geen inhoudelijke bijdrage levert aan het bedrijf. Geld vanuit het bedrijfsleven is wel nodig voor een gezonde mix aan inkomsten, zodat je als festival niet alleen afhankelijk bent van subsidies en het publiek. Wij hebben daarom samen met een aantal Amersfoortse ondernemers gezocht naar nieuwe vormen van zaken doen. Wat kunnen wij bedrijven bieden en hoe kunnen we elkaar versterken.’ Bedrijven en organisaties kunnen verder ook tekenen voor de Spoffin Experience: een thematische toer voor klanten en medewerkers langs een aantal voorstellingen, met inhoudelijke toelichting door een gids. En tijdens de Spoffin Amuses in theater Flint, de feestelijke openingsavond van het festival, is er de Spoffin Ontmoeting, een verrassende kennismaking tussen artiesten en bedrijven. Meer informatie over het bedrijvenprogramma van festival Spoffin is te vinden op de website.

 Informatie bedrijvenprogramma
 Festival Spoffin